dilluns, 16 d’abril del 2012

PER QUÈ VOLEM FER SENTIR LA NOSTRA VEU?


Ara que s’inicia el període en què bona part del país comença a pensar en allò que passarà el curs vinent i que tot el que té a veure amb l’ensenyament omple pàgines i minuts dels mitjans de comunicació, tots els qui volem defensar la qualitat d’un dret tan essencial com és l’educació  creiem que és important  fer públic i que se sàpiga del cert, sense maquillatges ni interpretacions tendencioses de les estadístiques,  quina és la realitat que es viu als centres d’ensenyament públics i quina és la situació que es preveu amb les retallades que s’anuncien.
Com a ciutadans d’aquest país, som conscients que és una època difícil en què cal sumar esforços per tirar endavant, redreçar els errors i corregir la mala gestió dels recursos que alguns han malbaratat impunement; però no podem admetre de cap manera que això es faci reduint encara més la inversió en educació. És per això que reclamem els punts següents que considerem bàsics i essencials per no carregar-nos l’ensenyament públic d’aquest país.
1.- Reclamem el dret a l’educació pública de qualitat perquè entenem que és l’única manera d’aconseguir la igualtat d’oportunitats bàsica per a qualsevol sistema democràtic.
2.- Reclamem el dret a tenir un substitut de la nostra feina en cas de malaltia, sense que aquesta circumstància vagi en detriment de la feina dels nostres companys ni del dret dels alumnes a tenir un especialista de la matèria. Cosa que també es  fa extensiva al personal d’administració i serveis sense els quals el correcte funcionament de l’institut és impossible.
3.- Reclamem el dret a no massificar les aules amb increments de ratio. Al nostre centre hi haurà un augment  considerable de matrícula i, pel que sabem, el Departament d’Ensenyament no ens concedeix l’augment de grups i de plantilla de professors que seria necessari.
4.- Reclamem la jornada intensiva com a mesura pedagògica que millora el rendiment dels alumnes i els permet una racionalització de les activitats extraescolars, i també com a mesura d’estalvi, ja que redueix notòriament la quantitat d’hores en què es consumeix electricitat i gas per mantenir el centre en les condicions idònies.
5.- Reclamem la correcció de les dotacions pressupostàries als centres que suposen una reducció del 20% dels ingressos, però que, paradoxalment, es correspon a un increment del XXX % d’alumnes matriculats al centre el proper curs. En aquest sentit, també reclamem que l’administració no malbarati els escassos recursos que el govern inverteix en educació en l’elaboració de diferents proves diagnòstiques que no aporten ni informació nova ni solucions efectives, però sí que suposen una despesa considerable que va en detriment de la dotació als centres.
6.- Reclamem que no es redueixin les hores que, des del Departament  d’Ensenyament, es concedeixen al conjunt de professors per tal de poder desenvolupar en condicions dignes les tasques de coordinació,  preparació docent i tutories.
7.- Reclamem el dret dels alumnes de batxillerat a poder cursar de manera presencial al centre unes assignatures optatives que, pel fet de no ser triades de manera majoritària, corren el risc de ser suprimides perquè generen grups reduïts que l’administració considera no rendibles i, per tant, prescindibles.
8.- Reclamem el fet d’humanitzar i dignificar la nostra feina reconeixent de manera permanent la jubilació anticipada als 60 anys i la reducció horària de la jornada lectiva dels docents majors de 55 anys.
9.- Reclamem el dret legítim de poder disposar d’un pressupost de beques suficient per tal que els alumnes puguin, sense dificultats econòmiques, completar la seva formació a tots els nivells educatius.
10.- Reclamem el dret a poder disposar dels recursos i personal especialitzat suficient per poder atendre els alumnes amb necessitats educatives especials.
Com a treballadors i usuaris de l’ensenyament públic considerem que és imprescindible que tots els qui estiguin d’acord a legitimar les nostres reivindicacions donin suport a un seguit d’accions de mobilització i difusió d’aquestes demandes que s’inicien amb aquest acte.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada